Femtioöringarnas sista resa

Så har jag då varit och handlat… inget konstigt med detta egentligen en dag som börjar dra sig mot årets sista. Det som idag var lite annorlunda var när jag skulle betala varorna. Då åkte alla gamla femtioöringar fram som jag sparat i en speciell änglaburk fram. Deras näst sista chans att användas till någonting då de innehar sitt rätta värde. Jag var nöjd, kassörskan mindre nöjd men hon försökte i alla fall vara trevlig trots stressen … för att inte tala om kön bakom mig…om blickar kunnat döda ..oj jag kände hotfulla moln som flöt fram emot min plats. Men jag tänkte att jag får väl bjuda på ett leende så kanske de skingras… ”hahaha” inte en suck.. trumpna miner och irritation var det jag möttes av…tills  jag fick syn på en liten dam i blå kappa. Hon plirade med ögonen och log… jag log tillbaka och hennes leende värmde … det räckte för mig. När jag vände mig mot kassörskan så log även hon för hon hade räknat färdigt och det var dags att g娅 då kom den lilla damen fram… med en påse femtio öringar….då log jag mitt största leende och sa Gott Nytt År!
10
batbut

Man kan leva länge på ett leende! Gott Nytt på Dig vännen.

Lena

Batbut: Varmt Detsamma Till dig!

Gsan

Tantvarning!bankerna har öppet :)!

rita

Gsan har rätt! Fasiken, jag har glömt dom små rackarna, femtioöringarna, ja jag får väl göra nån grannunge glad imorgon, sista dagen!
Men jag både ser och känner, i den där kön. *skratt*

Lena

Gsan:Underbart att se dig här inne...ja ja tantvarning...

Lena

Rita.Underbart att se dig här inne...med risk för upprepning jag vet, men är man tant så är man väl...:-) fast jag föredrar att vara häxa med er två...

Anne

Tack för påminnelsen om femtioöringar etc! Jag har dagen på mig inser jag men det är bättre än att se att det var gårdagen som gällde :-) Gott Nytt År till dig och de dina!

Anonym

Tack detsamma Anne och allt gott till dig!

Bloggblad

Men på banken får man växla in rätt länge!
Gott nytt år!

Lena

Bloggblad: Tack det samma!