Var kommer barnen in?

Var kommer barnen in?

Jag säger ingenting om krig och fred.

Heller inget om att tiden är ur led.

Jag säger inget om en sårad jord,

 men hjärtat slår i varje ord

När jag säger dig.


Min värld är fattig och min dag är död,

När barnasinnet har berövats på sin glöd

Då har ondskan nått sitt mål till slut.

Då har all kärlek sinat ut.


Var kommer barnen in.


Dom bär på elden

Som du en gång, som jag en gång,

Men allt för längesen.

Allt går igen

Jag ser mot solen

Och tankarna dom för mig hem

Till Leningrad igen.


Jag säger ingenting om evighet

Men livet strömmar i en kontinuitet,

Från förgånget in i framtiden

Så jag frågar dig min vän

Var kommer barnen in.


Dom bär på ….

Jag säger …


(Lorne Munthe de Wolfe – Dick Hansson)
11
gagga

Åååå, en av mina absoluta älsklingslåtar. Både texten o melodin. Hansson de Wolf United Mmmmmm

Lena

Gagga: Den säger då mycket...

Gnosan

Hansson Wolf United, instämmer ....med er i ovanstående rader ....Som att gunga sin själ i en hammock, Inre barometer, Exictens maximum...låtar man minns!!

Lena

Gnosan...visst minns man, än så länge iallafall..

Sunneva

Denna låt för mig tillbaka till ungdomstider då min vän satt och trubadurade på kvällarna och sjöng denna låten med sin sammetslena röst och min svärmor önskade att han sjöng den om och om igen....

Lena

Sunneva: så gott...

Willy

Himla bra text och låt detta.Allt Hansson de Wolf United gjorde var bra.

hejsan

är det nån som skulle kunna skciakd den låten till mig?=)

truls

Jag ser på texten och tankarne dom för mig tilbaka til ungdommen igjen.....
Den enda låten jag nogonsinns har grätt til...

Anders

Kolla in HDWU nya myspacesida http://www.myspace.com/hanssondewolfeunited



Anders

Helle

Du har möjligtvis inte ackorden till den????