Friheten....

Solstrålar som värmt mitt sinnelag hela dagen, så gott och så härligt, en frihets känsla likt den Lasse beskriver i gårdagens  Aftonbladets Söndags krönika men då var han på AUTOBAHN, ni vet han ANRELL som nu är så snyggt ny stylad…efter diverse påhopp från en journalist…..fast jag tyckte han var okej  förut likaledes…både med rosa skjorta, katt och sin slitna svarta… fast  snyggast har han varit i stilig i Kostym med brokadväst…
Nåväl frihet på AUTOBAHN var det …där  har inte jag varit idag….nopp. Här har det vankas hemlisar i stort och i smått …Det var det där med FRIHET….
I gårdagens Morgon program i TV 4 berättade Tilde De Paula om Lasses innelista som Mats Hård befunnit sig på vid ett tillfälle, nu inser jag att han sitter inte så högt där längre sedan vi fick ta del av vem det var egentligen…eller så grundar han det på andra reflektioner.
Nåväl Mats har bloggat om sporten och fått med sig en mängd läsare, det tycker jag är mycket intressant. Friheten att lura sina läsare…För hur lätt är det inte att vara fiktiv i en miljö som bloggen. Det är ju så att vi kan gå in med helt andra personligheter än dem vi är i bloggen vilket är mycket intressant
Litar vi alltid på det vi läser, att det tillhör personen ifråga?
Det kan lätt bli kollisionskurser här och jag tänker att vi måste vara medvetna om att det är en mycket fiktiv värld det här med bloggandet, därmed inte alltid men det handlar återigen om vem som har tolkningsföreträde och vad vi gör  med det skrivna….

5
Gnosan

Det är med ord på en blogg som med skrivna rader i en bok, det blir vad vi gör det till.
En del skapar sig illusioner om nåt mer.
För vad det egentligen är som döljer sig där bakom masken är "bara en människa".

Jag letade upp en dikt som jag
passar på att "klistra in"

"Våra roller ( Sven Wernström)

Det är som med den gamla teatern
som med det gamla livet:
Rollerna har skrivits av andra
långt innan vi själva uppträdde på scenen.
Och man väntar av oss
att vi ska spela spelet
med större eller mindre entusiasm
men utan protester

Nu oroas de gamla på parketten
av att vi stryker i manuskripten
ändrar rollerna
eller rent av improviserar
Det är med den nya teatern
som med det nya livet:
samhället tillhandahåller manuskript
men vi förbehåller oss rätten till bearbetningar"

Lexrex

Lena, Detta har jag missat. Who the *** is Mats Hård

Lenjangel

Det är en man det Matz... :)

Lenjangel

Gnosan:Fin, Tack...

Lena

Matz, han heter Olle Svalander och är journalist och numer författare till boken: ”Konsten att förlora.”