Frukost fråga

Vad äter ni till frukost?
Själv äter jag en skål med egen blandad muslie, därefter kaffe...
eller så en kopp Tea och en fullkornssmörgås, därefter kaffe...
Kaffe med kardemumma och mjölk...
Kanske lite uppvispad med choklad på... för att fira...

13
batbut

Kaffe och snus *s*, fast jag klämmer faktiskt ned 2 fullkornssmörgåsar också!

Gnosan

Kaffe och en knäckemacka!
Möjligen en Yoggi.

Bor jag på Hotell , äter jag gärna lite till
bara för att jag vill känna av lite lyx ;)!

Lena

Batbut;En snus till frukost...det har jag aldrig provat!
Gnosan: Håller med dig hotellfrukost är jumjum...

Ior

Kaffe och en tallrik yoghurt med müsli. En smörgås till det och sen igång.
Gnosan och Lena: En riktig sjöfrukost på en kryssning är inte heller att glömma.

Lena

Ior:Så sant för att inte tala om en frukost på en klipphäll när solen går upp och allt är tyst och stilla...mmm,,

Christian

Filmjölk, helst A-fil, med müsli. För var det branflakes eller special k, men nu är det müsli. Två mackor, grova, med något gott pålägg. Allt från keso, kalkon, ost, leverpastej. Jiuce och mjölk.

På helgen är det kaffe och kanske ägg. Fester med rostat bröd ibland.

Lena

Christian:Du har koll på läget ser jag.

tanten

Lite periodare.
Just nu, fiberhavregryns gröt i micron.Äppelmos.
1leverpastej macka ,hårt bröd.
kaffe + ett stort vatten glas.

Lena

Tanten:Är den god fiberhavren?

tanten

ja!! Grynen är mindre och inte lika "stickiga"
ja,den är god...med lite äppelmos.

Lena

Tanten:Kanske dax att prova!

systeryster

det bästa jag vet i den vägen är....färsk frukt blandat med yoghurt, mango, rostat bröd med god ost..och ljuvligt kaffe med varm njölk..

Lena

Systeryster; Det lät gott, liknade en frukost som en av barnens gudmor och gudfar myntade "Bubbfrukost".