Våra namn

 

Rita min kära ”Kittel vän” har en intressant länk om namn från statistiska centralbyrån.

Hur många heter som du…

Det jag funderar över är om man också vet vad som föranleder att man heter det man heter.
Vad ens föräldrar tänkte när man fick sitt namn som är en gåva i sig.

6
Excessa

Mormor vill att jag skulle heta Magdalena men mamma tyckte att det var så fruktansvärt fult namn så det blev en sorts halvkompromiss.. Men jag är rätt nöjd ändå..

Lena

JAG MED !!!! :-D

Bejcon

37.717 som hette Thomas...men ingen Bejcon! Kanske skulle byta permanent... ;-)

Lena

hm...byta permanent Bejcon!har du lockat håret min vän?är det rakpermanent på gång?:-)

Bejcon

*haha* OK...jag bjöd ju på den! Byta NAMN permanent menar jag ju...förstås...! Håret kan jag inte göra särskilt mycket med. ;-D

Lena

Gulle dig…förstod väl det men som sagt, du bjöd på det och det var svårt att bli… :-)