Min kärlek

image1403

Min kärlek till fiskmåsar, den har och kommer nog alltid sitta där

Långt in

Minner om barndomsminnen, deras sånger som klingar över taken i Lysekil, sånger som minner om somrar vid Gullmarns turkosa havsvatten. Fiskmåsen och jag har ett speciellt förhållande. Vi dras uppenbarligen till varandra, och de kommer var varse om jag är i närheten. Att det sedan beror på att jag vid många tillfällen varit utrustad med en korg av diverse läckerheter som drar kan vi sätta en parantes kring för låt mig tro att det är just mig de är förtjusta i...

Och jag gillar dem! Här är en kavaljer jag hade sällskap med, fin va?

11
Lexrex

Snyggt herrsällskap du håller dig med :-)

Gsan

Glad Valborg Lena !
Vacker kavaljer du har där, instämmer med Lexrex-Hej, på dig ;)!

En liten breättelse, som kom till mig i detta ögonblick...
Jag har varit ute på en mycket dramatisk räddningsaktion och räddat en fiskmås. Den stackaren hade fastnat i ngt slags flöte och garn och kämpade förtvivlat med att hålla sig vid liv. Med Trassel runt ena foten satt han som i ett skruvstäd och hans försök att flyga gick ju inte.
Barnen kommer upp från sjön , skriker och ber om hjälp , vi måste skynda oss ngt förfärligt har hänt!!Vi springer och sätter oss i räddningsbåten med snabba åror, ror tvärs över viken och kommer fram till den stackars fågeln, den va stor , den va rädd. Hur skulle vi göra, men till sist lyckades vi få bort det hemska snöret som ställt till det så , och kunde pusta ut!! En underbar känsla att frigöra den vackra fågeln och se honom flyga ut över sjön.Ett minne för livet och inte minst för våra barn som då va i åldrarna 12-14...

Annelie

Nog tycker jag att det är mysigt att höra dom på avstånd,men där går gränsen.
Tyvärr när man bjussar dom på något gott så får man ju ofta något otrevligt som tack tillbaka. Det har jag lite svårt för;-)
Ha en trevlig valborg!

Lena

Lexrex: Absolut, det bästa ...alltid!

Lena

Gsan: Tack, visst är han snygg! Och vilken härlig berättelse, ser den framför mig, frihetens vingslag! Mäktigt!

Lena

Annelie: Kan förstå dig men de är skonsamma mot mig, häromdagen släppte de en vacker vit färgpyts mellan mig och en annan person som gick på trottoaren, snyggt och elegant ...splasch....så låg den där som ett konstverk!
Skulle fotat detta egentligen?hm?
Trevlig valborg till dig likaledes!

Micke

Vi hade en tam fiskmås när jag var liten, matade honom på trappan under många år... jag brås nog på honom, IQ fiskmås... hehe


Ha det fint!

Lena

Du är bra rolig du Micke...

Gsan

Nu fick jag genom dina rader Lena ett nytt minne, jag va nog 13 år på ett ungefär sisådär , jag bar en röd jacka med ngt frottéfoder , det va en jacka som va väldigt poppis då på 70 talet , det va vår jag va lycklig! För jag hade fångat mod till mig och sat mig i en stol där en , servitris testade locktänger på folk i ett stort varuhus som på den tiden hette DOMUS! I vår stad va DOMUS ngt stort , ska ni veta ni ungdomar runt dom trettio ;) !
Nåväl jag tyckte den där tången såg spännande ut då kvinnan lockade fantastiska lockar på en peruk, när jag kom fram frågade hon - vill du at jag lockar ditt hår ?
Pratar hon med mig tänkte jag och vände mig om , !?! jag inså att jag va den utvalde för tångens framfart , jag satte mig ned , höll andan i säkert 5 minuter ! innan jag lyfte mig från stolen, med en spiral-lockig hästsvans !! den studsade härligt mot den röda jackan. Jag svävade fem meter över marken , tills..........

PLASH ....på min vänstra axel, tio centimeter ifrån min fina "knorr" men på min röda jacka , en MÅS-skit! Minns glädjen , men känner plasket av en blöt mås-skit , för sånt minns man , ler* men bäst av allt jag hade en ny frisyr*

Lena

GSAN: oj vilken historia...
jag kan se den tösen som kommer fin och lockig...så kommer en mås och ....men du vad gott att du minns lockarna som den glädjen de bibringade.,,,måsskiten blev bara det den just var en måsskit...
puss och kram, nattinatti!

Gsan

Lets look upon the bright side of life...Den locken studsade säkert en vecka ,mås-skiten talade om för mig ,...gå inte i den allén , det är inte bra! Locktången hade just kommit , tro mig det va , en upplevelse för en liten tös , i röd jacka!

kram o natti , natti