Livet är inte svart eller vitt

13264-1292

I toner mellan ljus och mörker visar sig ett flöde av brinnande nyanseringar

Mellan en punkt till den annan överbryggs någonting som inte är statiskt

Förändringar

det är ett flöde av rörelse om än så i långsamhetens spår

förändringspunkter som sammanlänkar två kontraster

Just där i detta möte finns det som så lätt kan missas

Bryggan mellan två punkter

En övergång vi inte alltid ser

Den som leder ut,

 bort och in den som leder till något nytt

något gammalt välkänt

Länken som förenar

Som låter de två kontrasterna få se varandras motpoler

Där just där i det mötet

Kan jag se det mellanmänskliga

Det som inte alltid uppfattas med ögat men som känns i hela kroppen

Där, där möter jag dig

Där visar du mig vägen

I övergången från en nyans till en annan

Så tar du min hand och leder

Jag följer

Idag

Imorgon leder jag och du följer

Nyanseringarna måste finnas

Livet är inte svart eller vitt

© Text: Lena M Janson, 2007

 

8
atiR

Livet ÄR svart eller vitt!
Har man lite tur, får man uppleva nyanserna där emellan!

Blackout

Skulle vilja vara mer nyanserad men är oftast svart eller vit, antingen eller, för eller emot, ja eller nej, hit eller dit, upp eller ner :-)

Det Mörka Hotet/Samuel

Dina bilder, dina ord och dina formuleringar är som balsam för en förvirrad själ - TACK och KRAM på dig, vännen!

Lena

något felar härinne idag...

Lena

atiR och Blackout, man gör sina val.

Lena

Samuel du är underbar..tack...

atiR

Nja,, ibland får man ju inte välja själv! Men visst rullar livet på ändå.

Lena

atiR: Jag vet, livet visar sig inte alltid i sitt positiva element.men som du skriver det rullar på...