Livskvalité 27 januari

 

Nu är det etik, mening och människosyn som står på agendan mellan tre d- uppsatser och en forskningshistoria…som aldrig verkar komma någonstans.  Denna helg befann jag mig inom ramen för studier och det var mycket intressant. En ny grupp med nya deltagare, nya namn och berättelser bakom ansikten och dess kroppar. Vad / hur definierar ni  frihet?

Hur ser ni på etiken?

Frågorna kom in och satte sig som små glänsande droppar som skulle belysas i olika ljus. Och nog belystes det alltid, fast inte så som jag tänkt utan direkt i ett här och nu, vilket gav mersmak!

På kvällen skulle jag på ett inflyttningsparty men av olika orsaker kom jag att gå på bio istället. Såg Holiday och hade mysfaktor på hög nivå! Kylan slog emot mig när jag kom ut

 det var vinter igen!

2
Namnen

Det var en gång.. Kan det bli D-uppsats? Början startar ju i alla fall med D.. Fast det blir nog lite besvärligt att hålla reda på 3 st Det var en gång.. Men det kunde vart värre för tänk 3 X-, eller Z-uppsatser..
Själv har jag aldrig kommit ens till någon A eller B-uppsats.. Men jag fick MVG i några ämnen på KomVux..

Åh, Holiday var en riktig mysfilm.. Vem skulle Du helst vart om du fick välja? Själv hade jag nog helst vart Iris som bodde i en lilla stugan i England..

Lena

Namnen: uppsatserna är inte så viktiga för jag har inte tänkt mig någon akademisk karriär, läser för jag älskar det bara...inser ju mer jag läser att jag inte vet ett dyft...insikt så god som något....där böjer jag mig för de som verkligen kan sina saker...