Gåvor i våra Liv!

Vad är värdefullt i våra liv?

 

Sitter kring ett vackert dukat bord. Ett bord som dukas då det är något speciellt. Ljusen brinner, fotografiet står på bordet, det som minner om en tid som vi hade tillsammans, då vi var 15-16 år. Rosor i en vacker kristallvas, röda och vita.

Idag möts vi.

För första gången sitter just Vi tillsammans.

Vi; hans barn, hans barns mor, hans farmor och jag.

Det känns fint, vackert och viktigt. Hans farmor som betytt allt i hans liv. Som givit honom den kärlek som så kravlöst funnits där i vått och i torrt.

Ser dessa ögon, deras leenden, miner och ansiktsuttryck som minner om hans. Deras mors så kloka tankar och förnuft. Hennes så stora hjärta och jag inser i stunden att jag är så lyckligt lottad, har mött det som var det viktigaste i hans liv, det han alltid kom tillbaka till, det som tillsammans med dem som givit honom liv var viktiga beståndsdelar i hans syn på livet. Vad som än hade hänt så hade han alltid dem i fokus. Jag känner en så stor lycka, en så stor gåva Michael att du gav mig , just mig förmånen att möta alla dessa så underbara individer. Idag fanns du här mitt bland oss, vi såg på fotografier, bilder som dina nära och kära tagit ,men också de som jag tagit, dina målningar, dina barn som små och allt som är Du. Det är en gåva så stor! Jag inser att jag fått möta någonting återigen genom dig, du lär och lär mig gång efter annan!

6
Nicoline på Fädernegården

Jag tänker så på dig. Försök att minnas din stjärnbroder Michael med glädje! Han har det bra nu.

Lena

Nicoline på Fädernegården:
Tack vännen...jag minns honom med glädje, hur kan jag göra annat? han som lärt mig om livet och nu lär mig om döden...

Gisan

Du är makalös som mitt i sorgen kan se gåvan han gett dig. Du imponerar på mig min Ängel! Kramar...

Gisan

Hmm... Känner ibland när jag skriver "min" att det kan tolkas fel. Det är inte "min" i ägandeform som menas. Det är min uppfattning och känsla. Men det förstår du nog. Kramar...

Lena

Gisan:...jag förstår!

Gisan

Skönt!