Livskvalité 30 November 2007

image2276image2276image2276image2276image2276image2276


Vår klass, Anns, Märtas och Min klass, den som för alltid kommer att sitta som en av de största gnistrande diamanter som går att finna. Den som har sin palett i allsköns nyanser, ett stjärnbaner som för alltid glimmar, som lät oss komma när, få fatt i det som det hela var sprunget ur, de som gav och gav så mycket trots några felaktiga kostymer som de fått på sig..  Den klass som berörde mitt innersta och fick mig att nå höjder tillsammans med dessa två som fått mitt inre att lysa vid tanken på det vi fick genomföra och var i under ett och ett halvt år tillsammans, Ann och Märta.
 
De som lade grunden för interaktion, de som med hela sina personligheter verkade tillsammans med mig för att föra barnen framåt, (1+1+1= oändligt...)
uppåt och utvecklas med tilliten till oss vuxna.  Det jobb vi förenades kring, som vi  alla tre trodde på och som uppenbarligen gav något till dessa 27 underbara individer som för alltid kommer att sitta som stjärnögon som gnistrar och glimmar.

Facit ser jag idag... De ser jag på denna dag då det vilar ett lugn en kraft som jag vet de bär och för alltid kommer att bära genom de dagar vi genomborrade och verkade för tillit, tro, självkänsla, självinsikt och själmedvetenhet i kontrast till den självsäkerhet som så lätt kan få alla oss envar att tippa över.

Ser dem då jag avslutar min lunch och känner en så stor innerlig kärlek till dem alla, ser hur de för sig framåt med en utvecklig som jag visste skulle komma. De som ler, kramas var gång jag kommer när dem, de som viskar sina önskningar varenda, varenda gång jag är nära dom. Det är nog det största, finaste som finns, barns tillit och så kravlösa kärlek. Jag är så berikad av dessa pärlor. Idag går jag fram till borden, säger vad jag ser och  hur stolt jag är över dem, hur lycklig jag blir när jag ser hur mycket de har växt och står så stadigt  där de just nu är. De säger då ord som får mig att bli röd  omkinder, varm som eld i mitt hjärta och känna en så stor samhörighet som jag aldrig förr varit med om, samtidigt så vet jag att de vet och jag vet. Det är så kolossalt Stort att jag i stunden när jag skriver om det bara inser att jag har världens bästa jobb...Älskade Ungar en gång kommer ni förstå...
image2276image2276image2276image2276image2276image2276

4
Inga M

visst är det ett privilegium att få jobba med barn! Jag njuter verkligen av det!

Lena

Inga M; Det är livet...

Nicoline på Fädernegården

Jag är också tillsammans med barn som är mina barnbarn. De är livet. Jag njuter också av dem.

Lena

Nicoline på Fädernegården ; jag kan förstå det vännen och det är livet så i sig så stort, det bästa av världar!