Time to say Goodbye

image3909

Time to say Goodbye


Tiden är slagen för att avsluta den här resans bildcollage om ett Indien som jag kom att älska innerligt.


Ett Indien som jag kände mig hemma i och där dagarna avlöste varandra som ett pärlband av skimrande stenar som gav nyanser och djup på så många olika sätt i så många olika dimensioner. Tack vare så många delar som knöts samman till det vi kallar helhet.

Det handlar inte bara om att möta en kultur som påverkar, människor i möten, upplevelser och intryck.


Det handlar om en inre resa likaledes som den yttre. Det kan vi aldrig bortse ifrån. Men ofta är det enklast att inte titta ner eller röra vid djupet för då påverkas vi kanske och det kan i sig vara oerhört smärtsamt, arbetsamt och betungande. Det gör att lätthetens ansikte där ytan ska skimra, poleras kan vara ett enkelt sätt att möta omvärlden men te sig ganska platt. Men det kan likaledes göra så gott, ge nya tankar, reflektioner och utveckla nya tankegångar. Det kan berika och ge möjligheter till andra dimensioner.


Det handlar om människosyn, kunskapssyn, och värderingar av de liv vi lever och verkar i.

Det handlar om gruppdynamiska processer och hur de verkar och får grogrund och utifrån intentioner med det man vill, kan ge och vågar ta emot. Det handlar om ledarskap och framförallt grunden till allt: Det grundläggande, förarbetet inför en resa, där planeringen och strukturen tar form. Det kan liknas vid många metaforiska bilder, som en rätt där varje ingrediens behövs för helheten till middagen, till en orkester där varje instrument har sin klang och ton, eller till en bukett med blommor där varje blomställning ger sin del till helheten.


En resa kan vara en resa för resandets skull, du åker för att koppla av, ligga i solen, äta gott, njuta av bad och varat. Det kan vara en resa där du oroas över minsta förändring där du upplever rädslor och känner otrygghet. En resa kan vara skrämmande, oförutsägbar, kontemplativ, het, kylslagen, äventyrlig, upplevelse rik och alldeles, alldeles underbar..."Precis som en bal på slottet".


Min resa var så omfattande i både den inre och den yttre atmosfären. Den kom att handla om Indien men den hade lika gärna kunnat utspela sig någon annan stans, på något annat sätt. Nu knöts mycket samman och fick delar till helhet på många olika plan. Det finns några viktiga delar i den här resan som har så betydelsebärande grunder. Det gör den än mer viktig.

Det gör att det finns ett grundläggande incitament som bär och som för alltid kommer att brinna med ett kärlekens ljus inombords tack vare dessa. Det cirkulära, med en spiralformad rörelse fortsätter att snurra som livet gör där allt på något vidunderligt sätt hänger samman om vi vågar se bortom det linjära tänkandet...



Av hjärtat med Kärlek

För alltid givet:




Michael, Kjell och Edith

10
Nina på Johangården

Det här tror jag på...

"äventyrlig, upplevelserik och alldeles, alldeles underbar... Precis som en bal på slottet".

Det har varit helt underbart att följa dig i spåren! Tack!

Önskar bara att jag hade varit med.

Gisan

Det är en fantastisk resa du har delat med dig av. En resa som har fått mig som läsare att stanna upp och tänka till. Jag har inte gjort en yttre resa på länge. Men under senaste halvåret har jag gjort en inre resa som rensat, renat gjort både gott och ont. Men det onda består i att göra rent för att kunna gå vidare. Det bästa av allt är att det är en resa jag kan fortsätta hela livet. Jag behöver inte stanna här. Kramar...

Pialotta

En bedårande resa du gjort och vi som tog del av den, delar eller hela resan fick oss en resa i tiden som verkligen var fantastisk:-)
Trevlig Valborgshelg till dig.

lena-form-russia

Trevlig valborgshelg, Lena!

Gsan

Just nu pågår väldigt många resor i mitt innesrsta, din verkliga resa har varit ett äventyr , att följa Samtidigt har du bjudit på ett fantastiskt dokumnet för att jorden inte är platt"" !!i dina ord, har du visat , att det är vår jord som snurrar* och du har bjudit in oss på en mkt trevlig resa, TACK !

Matz

Tack för att du inbjudit till resan. Att vandra med dig, känna dofterna och se färgerna. Känna känslan. Allt detta har du gett och det är en stor gåva. Tack min dyrbara vän.

Nicoline på Fädernegården

Säkert var det en mening med din resa, utan men med, din Stjärnbroder. Jag är övertygad om att den knutit åt banden och bekräftat er starka relation och integrerat dig i något stort och givit dig än mer styrka att bära förlusten. Tack för att jag fått följa med på er långa betydelsefulla resa.
Kramar från Nicoline

Inga M

Din resa har varit en fantastisk upplevelse för Dig, det förstår jag. Den har också varit en fantastiskt upplevelse för oss läsare av Din blogg. Du har en märklig förmåga att förmedla Dina upplevelser i en kombination av otroliga bilder och målande texter. Det här är blogg när den är som bäst. Det här kan aldrig en bok eller ett tidningsreportage eller ett TV-program göra på samma sätt. Det blir liv i upplevelsen som Du förmedlar, men genom att det inte är rörliga bilder så blir intrycket ändå kontemplativt och poetiskt. Det finns tid och ro att ta del av varje upplevelse, den flyger inte förbi som ett ytligt intet utan stannar kvar, djupnar.

Jag har haft för lite tid att ägan åt bloggen ett tag men läser igen idag. Tack för att jag fick följa med på Din resa här!

Annika

Tack Lena för allt du delar. För att du påverkar mig - finner alltid något i dina bilder, dina ord som berör. Din resa blev dina läsares följetong!

Lena

Kära goa Vänner i vårt underbara avlånga Sverige!
Av hela mitt innersta; Tack för era så värmande ord som ni alla ger uttryck för. Det betyder oerhört mycket speciellt när jag har en hel del besök varje dag och ett fåtal skriver.
Då min intention alltid med text eller och bild är att säga någonting.
Nu ger ni mig en möjlighet till att faktiskt förstå antalet tack vare era alltid så uppmuntrande rader här inne!
Ni är guld värda!