Innan du går...



Innan du går...
klockan är sen
har suttit först vid det runda bordet, samtalat och lyft en historia som inte på något sätt rör sig statiskt. Den är fylld med explosivitet, dynamik och kärlek.
Samtalet förs sedan en trappa upp där tårar rinner, omfamning med värme och där så mycket återigen synliggörs  alltid på samma sätt. Trots att jag ger olika perspektiv, olika sätt att se på samma sak...
ihop krupen med varmt Chai te i en del av en plats som kommit att stå mig så nära , så varmt och så kärleksfullt.
Tårarna ska ut, orden likaledes. det vet jag sedan länge, frågan är bara hur det blir i slutet...

Innan du går hör jag rösten varmt säga vill jag att du ska ha den här...
får en gåva i min hand och när jag läser just dessa rader så brister allt återigen.
Det är just detta... tilliten den som brast av sveken, som gjorde att affektionen eskalerade gång efter annan...så tydligt , så klart...Från del till helhet ...
Orden  och tystnaden, en bok om tillit  av Lars Björklund.