Zinat talade i riksdagen

Om en röst kan bära så långt som Zinat har kraft att ge, då kan vi tillsammans bära så mycket längre!
Vad är det som gör att tanke inte alltid sker i samförstånd med handling?
Vad är det som gör att tystnad och passivitet låter sig ta plats istället för aktiv handling?


Jag känner, jag påverkas då jag hör talet, jag kan säga: jag är med dig älskade syster och vilka mer sluter an? Vilka mer är beredda att stå upp för det Zinat så tydligt och klart ger uttryck för?...


Min son Benjamin säger när han hör hennes tal i riksdagen: "Hon är tung, hon vet vad hon pratar om!"
Ja, hon är en själ som besitter stor kunskap, en klokhet och har ett hjärta som är så stort och som leder mot en mycket, mycket ljusare värld.


Jag tänker: Låt oss slå följe med personer som har kraft att verka för människans rätt, för individens möjlighet att själv få göra sina val. Att som barn få vara barn, att få kunskapa och lära för livet på ett så tillfredsställande sätt så att vi för livet lär i det som ger oss godhet,kärlek och respekt för dem vi möter i våra liv. Det gäller att våga och orka kämpa för det som inte alltid är bekvämt...Så ser jag det från min vrå av världen!