Livskvalité 30 Mars 2013

Middag med mina älsklingar allesammans... mina barn och deras vänner och flickvänner...

Tacksam över allt de ger och säger.

Tacksam över att de väljer att vara tillsammans med mig och kan ge uttryck för att de gillar det...

Innerligt tacksam att det jag givit under år, som jag kämpat emot och stått upp mot av missbruk, destruktiva handlingar burit den kraft som det är. 

Är tacksam för min moder som gav mig verktyg att förstå min omgivning, tacksam för alla de samtal vi hade i köket där kränkning efter kränkning skedde av de så kallade vännerna. Tacksam för det hon såg och kunde få mig att se...

 

Idag har jag tre unga själar som tillsammans med sina vänner väljer att sitta och samtala om det svåra om familjebilder och handlingar som man som ung inte alltid kan förstå att en vuxenvärld ger och gör. 

 

Att inse att förlorarna är de som vände dem ryggen, som inte stod upp för en vuxenvärlds tillit utan som tog makten för att de själva inte besatt ett endaste av verktyg att möta det som egentligen var av vikt...

De som missade barndomens strålande ljus, som själva stod för någonting som jag som mamma aldrig någonsin kunde förlika mig med...där kan jag känna kraften och styrkan i att inte jag gav upp... 

vad som än sades, som gjordes så hade jag min bild klar...

Idag får jag möta deras tankar, deras sätt att se på livet och vad som är av värde och vikt. 

Idag ser jag förhållningssätt som ger kraft och som får mina ögon att tåras och hjärtat att svämma över av kärlek till dem alla. 

Tacksam , så tacksam...