Utveckla istället för inveckla

image137

Funderar mycket kring den politik och de tjänstemän som anser sig utveckla denna stad. Jag anser att de vecklar in den . Den potential som finns för att utveckla miljön än mer tillfredställande, lyfta den så redan vackra stad med sitt vatten i mötet mellan Mälaren och Östersjön skulle kunna bli hur stort som helst, hur vackert som helst.

 

Nu vill man bygga bostäder och ta bort delar av vattendragen, hur tänker man?

Är det enkom att få sätta sitt namn på pränt i skapelsen av att fortsätta förstöra vår stad och "tokstan"alltjämt gör skäl för sitt gamla smeknamn? jag bara undrar.

 

Var är skönhetsrådet? Anser starkt att det skall till ett med en mängd olika professioner, åldrar och kloka tankar som utgör den absoluta del och som kontinuerligt uppdateras och arbetar för inte emot.

 

Ett skönhetsråd i interaktion med politiker och tjänstemän. Ett råd som skall mötas för att alltid gå ut till folket och undersöka dess kraft i form av förslag och ekonomi. Brukarna som det så hett talars om i denna stad besitter kloka synpunkter och tankar men hur mycket lyssnar man till dem?

Det skulle vara intressant att få ta del utav.


Kommentarer
Postat av: Lena-from-Russia

Vad aer Soeder Taelje? South what?

Postat av: Gisan

Jag har just tittat igenom min samling med Södertälje-tallrikar. De är efter min farmor. Hon hade hela köksväggen full. Kramar...

2007-07-28 @ 13:23:31
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Di

Är född i Södertälje :)
på bb...det är några år sen..kul att se lite bilder.
Må gott!

2007-09-04 @ 18:09:45
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Lena

Lena; South from Stockholm, 30km,...

Gisan; Du ser hur vägar korsas:-)

Di; Välkommen in och tillbaka!
Jag uppdaterar ibland..

2007-10-11 @ 09:14:23
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Goran van Den Buske

Vi skulle behöva ett skönhetsråd i Vänersborg. Man river alla gamla fina träbyggnader med snickarglädje och bygger fula korvkiosker i mexisten på torget som är lika stort som hela moskva...jag blir så trött!

2007-11-16 @ 23:34:08
URL: http://blogg.passagen.se/goranvandenbuske

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback