Morgonrockar

blå ros
 
MEN SI God kväll gott folk!
Nu är det en massa prat om morgonrockar hos visa eminenta bloggare. Jag tänkte då att när Gunsan berättade om sin blå morgonrock i dagens kommentator blogg så skulle jag vilja lyfta en fråga:

Varför heter det MORGONROCK, NÄR EN ANNAN ALLTID HAR PÅ SIG DEN PÅ KVÄLLEN?
Är det verkligen så att den BARA  ska vara tillgänglig på morgonen och inte på kvällen?

Jag måste höja min röst för kvällsrocken!
Nu är det dags att Fredrik den söte tar med kvällsrocken i sina ord program…
Den har verkligen inte fått ta den plats som den så väl förtjänar!

Tänk bara VAD SOM VI ANNARS SÄTTER ORD PÅ :
BADROCK
REGNROCK
ROCK SOM ROCK
BAROCK
SOMMARROCK
TÄLTROCK

 KOMMER NI PÅ MER ROCK?

Mina kvällsrockar är i följande färger:
Havsblå plysch…
Lila randig frotté
Vit randig mjuk frotté
Ljus grön och lila frotté
Naturfärgad fleece
Och så alla de tunna skira sakerna…men det pratar vi inte om här…
8
Jenny

Rocka fett kanske? :-) Dock inte ett utav mina favorituttryck.

Och så måste jag skälla lite på dig, för nu har du skapat ett nytt måste ha hos mig! En ny kväll/morgonrock (använder både morgon och kväll). Min är visserligen helt OK, ljusblått fleeceaktigt material, men jag vill ha en sån där lyxig i frotté, gärna vit och fluffig! :-)

Lena

Jenny: Härligt tjejen!
Nu börjar resan för kvällsrockens återerövring av sin hederskodex…(kan man skriva så???) nåväl den behöver få ta mark och få sitt rättmätiga namn…INTE BARA MORGONEN SOM SKA ROCKA…Kvällen hör det än mer till*fniss*

Gunsan

RockmeBaby, Rock a billy, Nattrock, RockaroundtheClock!....en sån har jag! ler*

Äger bara en ..den blå, jag är lite udda kanske men jag har oftast på mig ngt så osexigt som en tunn, tunn pläd, med fransar på, den bär jag som en sarong runt min midja och till detta en stor mysig tröja. En kreation som är lite trist kanske som en kåldolme, lager på lager..skrattar*

Lena

Gun: Härligt du kom på en massa rock...skrock, brock, krock,:)’

Din blå är helt ok…men kan vi kalla den nattrock? eller är det din morgonrock?
gillar din kåldolme liknelse...fniss...

Anonym

FolkRock (Garmarna osv.)
RagnaRock (the end of the world)
and simple Russian rock.

Lena

Anonym: Det var bra Rockförslag….

Mira

Jag är lite vilse i dessa bloggar... hittar inte någon gästbok.
Vet inte om du hittar kommentarer som läggs på äldre texter...

Vill tacka för ditt besök hos mej och de fina orden!
Du är så välkommen tillbaka.

Det var så lustigt att läsa att så många skrev om morgonrockar, just då när även jag råkade göra det ;)
Min rockar f.ö när som helst under dagen.
En babyrosa i mjuk velour - med dragkedja och huva.
Mysigt värre!

/Mira

Lena

Mira:
Den låter som en rock som verkligen fyller sin funktion!
Kul att du tittade förbi min sida likaledes Mira, du är så välkommen tillbaka!