20 år har gått...


image2173

Ser ljuset i björken, minns de dagar som för 20 år sedan påverkade mig så starkt, som gjorde att mitt liv fick återigen en ny vändpunkt.
Har funderat mycket över vad som hände, och bearbetat det på många olika nivåer. En del är mer välgenomarbetade andra mindre. Har använt mig av just den egna empirin i studier genom åren för att skriva av och om.  En uppsats i en magisterutbildning ligger som underlag i och kring denna händelse.
Tankar om hur detta arbeta ska användas har kommit och gått.


Att föda ett barn för tidigt har många med mig varit med om, jag var en av dem som fick en liten tös tre månader för tidigt, genom att både hon och jag var en hårsmån från en annan sida och då rörde det sig om minuter. Jag fick Preeclampsi/ toxicos som påverkade fostret så till den grad att barnets hjärtverksamhet gick ner från 160 till 48 på några få sekunder. Då hade jag legat inne för observation, utredning under flera dagar, forslats mellan två sjukhus då det ena insåg att de inte hade varken kompetens eller utrustning för det som de uppenbarligen misstänkte. Det blev bestämt ett katastrofsnitt och med det till följd traumatiska upplevelser för mig. Bebisen kom till världen 1010 gram stor. Det blev början på en helt ny historia. Ljuset i björken kom i en stund av en emotionell upplevelse. Jag var åter där...

10
Kersti

Det är stort och förunderligt, ljuset...i björken.

Fredrik

fint foto!

Lena

Kersti; ja, det var ett vackert ljus idag!

Fredrik; Tack!

vickan

Vilken gripande berättelse. Tack för den. Livet är inte alltid lätt.

Madelene Nattfrost

Vacker bild...

Anonym

Havandeskapsförgiftning om jag förstår rätt. Tänk att det är så farligt och går så fort. Att Du inte fick högt blodtryck innan eller annat symptom!

Lena

Vickan; kram!

Madeleine Nattfrost; Tack!

anonym okänd:-)
så rätt och visst fanns allt som hörde därtill....

Gsan

Ger dig en kram, mitt minne öppnades den 27 oktober,det blri så varje år ...I år
på min dotters 28 års dag , det va en lördag , det va sol , det blev akut och kritiskt , den dagen hon föddes, ..tacksam över tekniken och så mkt mer , funkade, livet ...tacksamhet , ....visst sätter det sina spår Lena, i ödmkukhet och visdom. Kram till dig och ditt lilla frö, med ljus och värme.

Gsan

Stavfel kan förekomma,i tidigare inlägg,
ser jag nu .Vilket är otroligt pinsamt, att läsa , ber om ursäkt .

Lena

Gsan; kramen tillbaka och en till din underbara dotter.Tänk vilken lycka vi hade båda två som kunde vandra igenom detta i upplevelser av oro, vånda, sorg och förtvivlan.Det som vändes till ljus och tro. Tro på liv.
Kramen och snart ses vi!