Vikingaveckan på Adelsö

I förra veckan var jag i kontakt med Kalle Runristare på Adelsö om vikinga veckan. Dessvärre blir det ingen i år men jag hoppas att den återkommer så fort det bara går.

Har varit där med sönerna och deras kompisar under ett par år och det var så uppskattat av ung som äldre. Det blev rodd ute på böljan den blå med härliga vikingagossar, smide med en tysk viking som hade muskler som jag sällan beskådat...smakupplevelser, dofter, bågskytte, musik upplevelser. Tävlingar och drama. Att vandra på jordar där luften andas från en tid som är långt bort och ändå så nära är gott, så berikande för alla sinnen!

Har varit en hel del där ute då Michael älskade sitt Adelsö och pratade om sin fädernes gård. Det fångade mitt intresse för många år sedan och fortsatte så... Hans intresse för vikingar var ju stort o jag följde hans spår så gott det nu gick.

Jag ser fram emoten vikinga vecka och kanske så småningom en stad/by som blir beständig  som Martin E-type så länge borgat för men inte funnit på mark som kan bebyggas än men det vore på tiden anser jag. Nu är det ett vikingahus som byggs av Alsnu skeppslag och det ska bli spännande att möta. Hade ett par underbara dagar i Fiskeboda för några år sedan och ni som var med mig då på bloggen kommer ihåg hur lyrisk jag var. Bilder finns inne på café viking.