Tankar Om Sorg och Svek

Tankarna går till den vän som dog alltför tidigt... Hon sitter i mitt hjärta en dag som denna...
hon visste
hon fick mitt innersta gemak av tankar... de som få mött  och de som fått det har de flesta kunnat vårda ...men så finns det dom som inte gjort det...
det sätter ärr...
ärr som blödande börjar rinna och i ett flöde inte stoppas då det enda som gavs var tillit...

Tillit
tro till en annan
jag ger
men du tar

Tilliten som så totalt slängs överbord...
i ett enda andetag...

tillit
 
Det vet de flesta vad det handlar om...men den som jag trodde i min stora naivitet 
den jag trodde på in i minsta rum som delades av hemlighet
den svek
svek som krossade allt
som dödade det som lovats...

Jag...
...
..
.
jag trodde inte det...
...
..
.

jag trodde verkligen inte det...
...
..
.

© Text: Lena M Janson, 2010