Bob Hanssons underbara reflektioner

Bob Hansson skriver något oerhört väsentligt och reflekterar kring något  som jag "borgat för sedan jag pluggade på 80 talet".
"SKOLAN ÄR TILL FÖR ELEVERNA ,
INTE ELEVERNA FÖR SKOLAN."

Läs hans blogg och fundera över de goda minnen av de pedagoger som ni bär i era hjärtan, och de mindre goda som satt sina spår och som kanske påverkat oss mer än vi anar i våra liv....
Det finns en viktig poäng här...
Heja Bob Hansson, du är  verkligen en av mina stora favoriter ♥
1
atir

Jösses så konstigt det blev. Nog lider jag av en del konstigheter, men just nu, för 1½ år sen blev jag drabbad av PMR, botbart tack o lov, men det tar mellan 3-10 år att bli "läkt". Svårigheterna är då att enda medicinen som "tar" detta är kortison,, så vad jag tampas med är biverkningar o grundsjukdom.

Inget jag klagar över, det finns dom som har det mycket värre. Datorn däremot orkar jag inte med, än.

Kramar om dej!