Man får inte mer än man orkar bära

"Man får inte mer än man orkar bära" säger en av mina absoluta favorit herrar i den amerikanska skådespelareliten:Brian Dennehy i filmen: Every day . Tänker att om det är just så, att vi belastas med tyngder som ska uppbära den positivitet vi när och bär... Då uppnår vi balansen , så när jag som individ vet att jag innerst inne är denna glada, positiva och starka själ möts jag också av dess motpoler som i stunden gör mig kraftlös svag men som i samma sekund lägger grunden för att bygga upp den kraftfullhet som kommer stå i blom en dag... När tyngden kommer med slag efter slag när allt är nattsvart och sikten är så oklar så ska ljuset ändå tränga in och ge den balans själen så väl behöver för att nå optimalitet det är det vi till slut vet...är det då "vi får inte mer än vi orkar bära?" ...
©LenaMJanson