Livskvalité 23 december 2015

Möten
Denna dag har fyllt mitt innersta med så mycket glädje. Det ena efter det andra mötet har givit både ro, glädje, hopp och så mycket kärlek. Det första kom under natten med en bevingad kattunge som doftade på en lysande magnolia på ett kort i messenger med ord som sattes innan, sedan samtalet under förmiddagen i luren som gav så mycket, ett samtal som väckte nyfikenhet, bjöd in till gemensamma intressen med vikingar, Birka, djur o natur och som gjorde mig mycket, mycket glad... Så det underbara mötet vid övergångsstället- Magnus "Mankan" Nilsson på ena sidan - jag på den andra... Leendet som sprack upp när han såg mig i väntan på rödgubbe som skulle bli grön- därefter en galopperande Lena som omfamnades av denne så fantastiska själ både en två och tre gånger. Så kom mötet på en parkering- ett möte med två underbara själar som tillsammans med man och en dotter därtill följde mig och mitt liv under många år i en livssituation som inte alltid var den bästa att önska. Nu kunde jag så kraftfullt berätta om livets nu och vad som står och knackar på... Tårarna kom då vi sa hejdå... Så nära och samtidigt så långt borta... Tacksam så innerligt för en dag med dessa möten mitt i en situation jag aldrig förr varit i... Så samtal med Vännen som ständigt finns i mitt inres gemak med en blandning av oro, förvirring, värme, glädje o skratt och tårar...Tänker...Att Dagen innan julafton inte ordnat en endaste julklapp och ändå inte ha stress utan bara vara i nuet och känna denna kraft, värme o glädje i dessa möten...Det är gott 
Fullmånetidevarv påverkar uppenbarligen  starkt🌕🙏🏼😍